Zdrowo.pl » Jak ćwiczyć, żeby schudnąć? Zaplanowana redukcja tkanki tłuszczowej - Zdrowo.pl

Jak ćwiczyć, żeby schudnąć? Zaplanowana redukcja tkanki tłuszczowej

Chęć zrzucenia zbędnych kilogramów to częsty noworoczny postulat. Jednak tylko kilka procent osób jest w stanie osiągnąć swój cel. Uda się i Tobie, jeśli zaplanujesz swoje działania.

Realizacja codziennych zadań w domu i w pracy wymaga pewnego planu. Realizację wielu czynności po prostu ustalamy. Zadania mają priorytety i realizujemy te w danej chwili najważniejsze. Jeżeli dobrze organizujemy zadania w sferze domowej oraz zawodowej to dobre nawyki warto przenieść również na świat sportu. Oznacza to, że warto zaplanować drogę do wymarzonej sylwetki. Rzucenie się na głęboką wodę może być skuteczne, ale gdy znasz kilka technik, które pozwolą Ci przetrwać na wodzie. Jeśli nie umiesz pływać to konsekwencje tej brawury, szybko ściągną Cię na dno. Tego chcemy uniknąć.

Systematyczność — przełam siebie

Ciężki dzień w pracy, dzieci dały w kość, a ukochany pies zjadł Twoje nowe bu ty? Wiele osób to zdemotywuje do wzięcia się w garść i wyjścia na trening. Z kolei pewna grupa zapaleńców będzie chciała odreagować stres biegiem lub inną aktywnością fizyczną. Niezależnie od samopoczucia (chyba że leżymy z 40°C gorączką) warto zmobilizować się i zrealizować zaplanowany na dany dzień trening. Endorfiny, które uwolnią się podczas ruchu, sprawią, że dosłownie poczujesz radość i satysfakcję. Ten naturalny związek chemiczny to nic innego jak nagroda od własnego ciała za aktywność. Dlatego mimo przeszkód warto systematycznie ćwiczyć w wyznaczonych terminach. Dużo przydatnych wskazówek dotyczących treningu i tego, jak schudnąć, znaleźć można na https://www.trec.pl/baza-wiedzy/jak-cwiczyc-na-silowni-zeby-schudnac.html.

Plan jest niczym, planowanie jest wszystkim

Stratedzy biznesu używają powiedzenia, że plan jest niczym, ale planowanie jest wszystkim. Słowa przypisuje się amerykańskiemu generałowi Dwightowi Eisenhowerowi, który powiedział: „Przygotowując się do bitwy, zawsze orientowałem się, że plany są bezużyteczne, ale planowanie jest nieodzowne”. Nawet najlepszy plan może upaść, nie udać się lub okazać się zły. Dlatego planowanie jest nieodłącznym elementem treningu i pomaga znaleźć rozwiązanie dostosowane do określonych sytuacji. Jeżeli rodzina pojawi się bez zapowiedzi na kawę, to wyprosisz ich, bo masz trening czy podejdziesz do sprawy bardziej elastycznie? Planowanie to umiejętność, której można się nauczyć. Niemniej plany warto układać, aby mieć świadomość tego, co jest do zrobienia.

70% sukcesu

Dieta, bo o niej mowa stanowi 70% sukcesu. Potwierdza to wielu znamienitych dietetyków, trenerów i sami sportowcy. Wszystko to, co kładziemy na talerzu, ma znaczenie na to, jak się czujemy i wyglądamy. Samą dietą również możemy osiągnąć sylwetkę marzeń, ale efekty są dużo szybsze, gdy połączymy ją z treningami. Mając plan dietetyczny, wiemy, na co możemy sobie pozwolić, a czego warto unikać. Trzeba też podkreślić, że dieta nie musi kojarzyć się z nie jedzeniem. Głodzenie się przyniesie chwilowe efekty, a gdy nasza determinacja rozkruszy się o losowe wydarzenie, to zaczynamy chłonąć dosłownie wszystko. Wówczas można znacząco przytyć ponad wyjściową wagę sprzed diety. Taka sytuacja pokazuje, że plan jest ważny, ale to planowanie ma tutaj kluczowe znaczenie.

Jak ćwiczyć, żeby schudnąć? Przede wszystkim trzeba zaplanować aktywność, skorelować ją z dobrą dla naszego ciała dietą i systematycznie ćwiczyć. Z kolei, gdy pojawią się nieprzewidziane sytuacje, to warto do nich podejść elastycznie. Dzięki temu nie zniechęcimy się, że ktoś rozbił nam trening. Wystarczy drobna modyfikacja planu i wszystko wróci na właściwe tory.

Jakie zajęcia na siłowni dla początkujących?