Zdrowo.pl » Jakie zajęcia na siłowni dla początkujących? - Zdrowo.pl

Jakie zajęcia na siłowni dla początkujących?

Dopiero zaczynasz swoją przygodę z zajęciami na siłowni albo wracasz po dłuższej przerwie? W takim razie może być Ci trudno w znalezieniu takich, na których poczujesz się dobrze. Przygotowaliśmy kilka informacji, które pomogą Ci rozpocząć przygodę z fitnessem. Zapraszamy do lektury!

Wybierz odpowiedni klub fitness

Jeśli jeszcze nie wiesz, do jakiej siłowni planujesz chodzić, rozeznaj się. Kluby w swoich ofertach mają liczne propozycje dla nowych i obecnych Klientów. Ważna jest cena karnetu, akceptowanie kart pracowniczych, bliskość Twojej lokalizacji, wyposażenie klubu, opinie świadczące o atmosferze oraz przede wszystkim oferta zajęć, na jakie można uczęszczać. Najczęściej wszelkie te informacje znajdziesz w sieci. Na przykład siłownia Gdańsk Total Fitness udostępnia swój grafik online, byś bez trudu mógł wybrać ćwiczenia dopasowane do Twojego planu dnia.

Ćwiczenia spalające

Gdy Twoim celem jest redukcja tkanki tłuszczowej, wysmuklenie albo ujędrnienie sylwetki, zachęcamy do zapisania się na zajęcia, które mają w swoim programie dużo ćwiczeń cardio. Duża intensywność sprzyja bowiem podkręceniu metabolizmu i utracie nadmiarowych kilogramów. Musisz jednak pamiętać, że początkowo może być Ci ciężko, szczególnie jeśli od dawna nie uprawiałeś żadnej aktywności. Nie zniechęcaj się jednak – ćwicz własnym tempem i w granicach swoich możliwości, a efekty przyjdą szybciej, niż myślisz. Jakie to ćwiczenia spalające? Znajdziesz je np. na treningu obwodowym, tabacie czy ćwiczeniach typu fat killer.

Ćwiczenia budujące masę mięśniową

Chcesz zwiększyć siłę mięśni i popracować nad swoją sylwetką? Pragniesz uwydatnić mięśnie brzucha, wysmuklić i ujędrnić ciało albo po prostu mieć zdrową, sportową sylwetkę? W takim razie najlepiej, jeśli zaczniesz uczęszczać na ćwiczenia budujące masę mięśniową. Tutaj nie spalisz setek kalorii, ale również solidnie się zmęczysz. Tego typu zajęcia wzmacniają mięśnie, zwiększają ich objętość, a jednocześnie poprawiają ogólną sprawność fizyczną. Wśród propozycji tego typu znajdziesz m.in. zajęcia PUMP, ABS czy Shape.

Ćwiczenia rozciągające i poprawiające mobilność

Ten typ ćwiczeń jest szczególnie polecany osobom rozpoczynającym swoją przygodę z aktywnością fizyczną. Jeśli dawno nie ruszałeś się, prawdopodobnie Twoje ciało nie jest zbyt elastyczne i mobilne. Warto więc nad tym popracować i zacząć od takich zajęć jak joga dla początkujących, stretching, pilates, zdrowy kręgosłup czy aerial joga. Zajęcia tego typu różnie się nazywają w zależności od klubu, do jakiego się udasz, ale niemal każda siłownia ma je w swojej ofercie. Rozruszają Cię i przygotują do intensywniejszego wysiłku. Co więcej, działają bardzo korzystnie na zdrowie i samopoczucie.

Mamy nadzieję, że teraz już wiesz, jak wejść na dobre tory i zacząć aktywnie ten rok. Zachęcamy, by zapisać się na zajęcia i zawalczyć o swoją sylwetkę, postawę i nastrój. Pamiętaj – aktywność ruchowa zwiększa mobilność i stymuluje produkcję endorfin. Powodzenia!