Każdy rodzic chciałby, aby jego dziecko było zdrowe, silne i prawidłowo się rozwijało. Jednym z trudniejszych zadań jest zachęcenie malucha do jedzenia zdrowej żywności. Nawet jeżeli staramy się utrzymywać zdrową dietę i rezygnujemy ze słodyczy i przekąsek, nie uchronimy dziecka przed „złymi” produktami i smakołykami. Dziecko, które poznało smak niezdrowej żywności, często kręci nosem na warzywa i owoce. Na szczęście jest kilka sposobów na zachęcenie malucha do jedzenia zdrowych posiłków. Poznajmy je wszystkie!

Wykorzystaj potencjał znanych posiłków

Ulubione śniadania i obiady to najlepsza metoda na przemycenie warzyw i owoców. Jeżeli twoje dziecko uwielbia pizzę, dodaj do niej pokrojoną kostkę papryki, pomidory, kukurydzę i inne warzywa.

Podaj dip do warzyw

Dzieci na ogół nie lubią smaku świeżych, pokrojonych warzyw. Zamiast częstować dziecko obraną marchewką, pokrój ją na mniejsze kawałki i podaj wraz z dipem lub miseczką naturalnego jogurtu greckiego. Dzieci uwielbiają nowości i chętnie łączą smaki. Sama możliwość moczenia warzyw w „sosie” rozbudza ich ciekawość i sprawia, że chętniej jedzą posiłek.

Wysil wyobraźnię!

Jeżeli masz w domu chłopca, który uwielbia samochody, stwórz „warzywne” auto. Do kół wykorzystaj plastry pomidora, a do reszty samochodu kawałki marchewki, brukselki czy ogórka. Możliwości jest bardzo dużo. Pamiętaj, że dziecko „je” oczami. Na widok góry warzyw może kręcić nosem, jednak gdy zobaczy te same warzywa ułożone w fantazyjny kształt, powiąże je z czymś dobrym i smacznym.

Składnik pieczywa lub ciast

Jeżeli pieczesz domowe ciasta albo chleb, wzbogać ciasto o starta marchewkę czy cukinię. Domowe wypieki mogą być zdrowe i bogate w składniki odżywcze, o ile wykorzystasz potencjał domowych przepisów.

Koktajle warzywno-owocowe

Dzieci uwielbiają koktajle. Warzywne smoothies z pewnością przypadnie im do gustu, o ile dobierzemy odpowiednie składniki i będziemy powoli przyzwyczajać malucha do nowego smaku. W Internecie znajdą Państwo masę przepisów na pyszne koktajle warzywne o delikatnym smaku, który przypadnie do gustu nawet największemu niejadkowi.

Pozwól dziecku wybierać warzywa

Wyjście z dzieckiem na zakupy może być ciekawym przeżyciem. Dochodząc do stoiska z warzywami, powiedz dziecku, aby wybrało to, co najbardziej mu odpowiada. Dzieci są bardzo ciekawe świata, więc istnieje szansa, że zainteresują się nieznanymi owocami i warzywami. W czasie zakupów konsultuj swoje wybory z dzieckiem. Pytaj, czy wolałoby zjeść kalafior, marchew czy brukselkę. Maluch poczuje, że ma wpływ na to, co je i będzie lepiej nastawiony do warzyw.

Zupy i sałatki

Każde dziecko ma przynajmniej jedno ulubione danie. Wykorzystaj ten fakt i zaserwuj mu ulubioną potrawę z dodatkiem warzyw. Bądź kreatywna i pamiętaj, że to od ciebie zależy, czy dziecko wyrobi w sobie prawidłowe nawyki żywieniowe.


Najpopularniejsze
Uroda

Jak rozpoznać naturalny kosmetyk

Moda na eko i bio przeniosła się z naszych kuchni, także do kosmetyczek. Jednak tak samo, jak w przypadku jedzenia, nie każdy kosmetyk opisany przez producenta naturalny. Jeśli chcesz dać swojej skórze to, co najlepsze.
Reklama
Zdrowie

Anemia bez tajemnic – jak poradzić sobie z chorobą

Anemia jest poważną dolegliwością, mogącą sygnalizować występowanie w organizmie innych chorób. Z tego powodu bardzo ważne jest robienie regularnych badań, które pokażą, czy nie zmagamy się z tą chorobą.
Uroda

Makijaż permanentny brwi czy henna?

Objętość oraz ładny kształt brwi stanowią wynik długofalowej i konsekwentnej pielęgnacji. Niestety, brwi wielu Pań są z natury cienkie, przerzedzone i mają niewyraźny kształt.
Sport

Siłownia w domu – czy to jest możliwe?

Wchodząc do klubu fitness, masz poczucie, że nie pasujesz do tego miejsca? Wstydzisz się ćwiczyć przed osobami szczuplejszymi od siebie i powtarzasz w duchu, że nigdy nie będziesz tak szczupły jak koleżanka przemierzająca kolejne kilometry na bieżni?
Nauka

Woda morska na katar – czy ten preparat naprawdę działa?

Woda morska to specyfik znany już od wielu lat, pomocny w leczeniu kataru i problemów z drogami oddechowymi. Zawiera mieszaninę naturalnych pierwiastków, m.in. miedzi, cynku, żelaza, selenu czy potasu. Jest bezpieczny i dla dorosłych i dla dzieci.
Dieta

Czy ze zdrową dietą można przesadzić?

Zdrowy styl życia jest „trendy”. Półki sklepowe uginają się pod ciężarem zdrowych przekąsek, ekologicznych i bezglutenowych produktów oraz smakołyków w wersji light, dzięki którym nie przybierzemy na wadze, a zaspokoimy apetyt na słodycze.
Dieta

Berrator na spalanie tkanki tłuszczowej

Jeśli od dłuższego czasu próbujesz zgubić zbędne kilogramy i spalić tłuszcz, ale zauważasz problemy z tym związane, warto zastanowić się, czy istnieje środek, który pomógłby osiągnąć zadowalające efekty w szybkim czasie.
Reklama
Plastyka powiek
Usuń rozszerzone i popękane naczynka za pomocą lasera medycznego.