Praca, która daje satysfakcję i zadowolenie, pozwala rozwijać zainteresowania i budować pozytywne relacje z otoczeniem, to marzenie większości ludzi. Niestety, nie wszyscy odczuwają szczęście związane z podejmowania aktywności zawodowej. Monotonne powtarzanie tych samych czynności, stałe godziny pracy i brak perspektyw na awans, skutecznie tłumią naszą motywację. Co zrobić, aby ochronić się przed marazmem albo – co gorsza – stresem związanym z pracą zawodową? Odpowiedź znajdą Państwo w poniższym artykule.

Stres lub monotonia w pracy – jak sobie z nimi radzić?

  • Nikt nie lubi rutyny. Jeżeli spędzasz w pracy wiele godzin w ciągu dnia, powinieneś zatroszczyć się o odpowiednią aranżację stanowiska pracy. Zmiany na biurku nie muszą być rewolucyjne, ale dostrzegalne. Zwróć uwagę na to, co znajduje się w Twoim najbliższym otoczeniu. Może warto przynieść z domu ulubiony kubek albo zakupić roślinkę, którą będziesz się opiekował? Pozornie drobne detale mogą zmienić wszystko.
  • Zatroszcz się o swoją kondycję. Jeżeli do tej pory jeździłeś do pracy komunikacją miejską, zastanów się nad przesiadką na rower albo codziennymi krótkimi spacerami do pracy – wystarczy że wysiądziesz przystanek wcześniej i dotrzesz do biura na piechotę. Dotleniony mózg będzie lepiej pracował, a ty poczujesz się rześki i sprawny.
  • Czytaj również: Dlaczwego lekka nadwaga jest zdrowa?

  • Oszczędzaj się. Nie pracuj ponad siły, bo bardzo szybko uleci z ciebie powietrze. Kiedy czujesz, że dopada cię nuda w pracy, zrób sobie przerwę. Sprawdź, co jest dla ciebie najlepsze – może zamiast jednej długiej przerwy potrzebujesz kilku krótszych?
  • Nawiązuj kontakt ze współpracownikami. W korporacjach większość pracowników rozmawia ze sobą przez komunikatory, aby nie zakłócać pracy innym osobom. Brak „ludzkiego” towarzystwa może być jednak dołujący, dlatego staraj się odrywać myśli od pracy, kiedy schodzisz na przerwę. Jedząc obiad w zakładowej stołówce, przysiądź się do kolegi i porozmawiajcie o czymś niezwiązanym z pracą zawodową.

Porady dla zestresowanych

Dlaczego się stresujemy? Czujemy, że nie damy rady podołać obowiązkom, obawiamy się o przyszłość, nie wiemy jak zabrać się za realizację projektu… Możliwości jest wiele, niemniej schemat działania pozostaje stały:

  1. Planuj Na początku dnia poświęć chwilę na stworzenie grafiku. Organizacja to klucz do sukcesu. Jako że z rana twój umysł jest świeży, w pierwszej kolejności wypisz na kartce najtrudniejsze obowiązki.
  2. Kombinuj Oczywiście nie mamy na myśli niczego negatywnego! Kombinowanie to także sposób racjonalnej selekcji czynności. Jeżeli masz do wykonania kilka żmudnych prac, staraj się przeplatać je ciekawszymi aktywnościami. Dzięki temu twój umysł nie zgnuśnieje.
  3. Doceniaj siebie Aby stres zniknął, musisz zdać sobie sprawę, że to co robisz, jest dobre i ma sens. Jeżeli sam nie doceniasz swojej pracy, to kto ją doceni? Aby zbudować poczucie własnej wartości, angażuj się w życie firmy, proś o nadprogramowe zlecenia – rozwijaj się! Prędzej czy później przyznasz, że jesteś właściwym człowiekiem na właściwym miejscu.

I najważniejsze: Praca nie jest całym twoim życiem. Jeżeli zbytnio angażujesz się w wykonywane zadania, zapominając o sprawach prywatnych, twoje zdrowie psychiczne może być zagrożone. Bądź wydajny, ale jednocześnie daj sobie czas na regenerację. Znalezienie złotego środka sprawi, że staniesz się szczęśliwym człowiekiem.


Najpopularniejsze
Dieta

RED BURN – by wreszcie schudnąć!

Na rynku istnieje wiele specyfików, których zadaniem jest pomoc w osiągnięciu wymarzonej, niższej wagi ciała. Nie wszystkie jednak działają tak skutecznie jak Red Burn!
Zdrowie

Czym jest tachykardia?

Najczęstsze objawy choroby to przyspieszone bicie serca, ból w klatce piersiowej i duszności. Bywa też reakcją na alkohol, leki, kofeinę bądź nikotynę.
Reklama
Zdrowie

Przesilenie wiosenne – czym jest?

Nadchodzi wiosna - teoretycznie ludziom powinno chcieć się żyć, jednak prawda je zupełnie inna – jesteśmy przemęczeni i kompletnie na nic nie mamy ochoty.
Zdrowie

Dobry materac = zdrowy sen

Statystyczny Polak śpi nieco ponad 8 godzin na dobę, czyli spędza w łóżku 1/3 swego całego życia.
Nauka

Co musisz wiedzieć zanim pójdziesz na USG jamy brzusznej?

Nowoczesne ultrasonografy o wysokiej rozdzielczości dają możliwość rozpoznawania wielu nieprawidłowości, stwierdzania zmian na wczesnym etapie zaawansowania oraz szybkiego rozpoznawania stanów zagrożenia życia i zdrowia.
Dieta

Zdrowe herbaty na wiosnę

Naturalne sposoby na wzmocnienie organizmu. Znakomicie sprawdzą się w tej roli zdrowotne herbatki wzmacniające, których wybór jest naprawdę duży.
Dieta

RED BURN – by wreszcie schudnąć!

Na rynku istnieje wiele specyfików, których zadaniem jest pomoc w osiągnięciu wymarzonej, niższej wagi ciała. Nie wszystkie jednak działają tak skutecznie jak Red Burn!
Reklama
Korekta odstających uszu
Usuń rozszerzone i popękane naczynka za pomocą lasera medycznego.