Angina ropna to choroba górnych dróg oddechowych, która najczęściej występuje latem, za sprawą gwałtownych zmian temperatury. W profilaktyce schorzenia należy hartować organizm przez cały rok, np. biorąc chłodny prysznic czy ćwicząc rano przy otwartym oknie. Angina ropna rozwija się przy spadku odporności, dlatego warto zadbać o dietę bogatą w witaminę A i C, które naturalnie wzmacniają układ odpornościowy.

Angina ropna – choroba górnych dróg oddechowych

Ropna angina, czyli zapalenie migdałków o podłożu bakteryjnym, to choroba, którą wywołują bakterie paciorkowca. Objawy anginy to: wysoka gorączka, silny ból gardła, charakterystyczny ropny nalot na migdałkach podniebiennych, ból brzucha, głowy, a niekiedy wymioty.

Ropna angina – przyczyny częstych zachorowań latem

Angina ropna często pojawia się latem na skutek gwałtownych zmian temperatur. Bakterie paciorkowca mogą całymi miesiącami bytować w organizmie człowieka. Drobnoustroje uaktywniają się w dogodnych warunkach, takich jak osłabienie odporności. Wypicie zimnego napoju czy zjedzenie lodów w czasie upału, powoduje nagły skurcz naczyń krwionośnych, co czyni śluzówkę bardziej podatną na zakażenie. Różnice temperatur powodują również chwilowy spadek odporności, co czasami wystarczy, aby choroba się uaktywniła. Czynniki ryzyka rozwoju choroby to np.: picie chłodnych napojów latem, zwłaszcza gazowanych, wchodzenie do zimnej wody, kiedy ciało jest nagrzane słońcem bądź przechodzenie z klimatyzowanych pomieszczeń na zewnątrz, gdzie panuje upał.

Angina ropna – powikłania

Bakteryjne zapalenie migdałków wymaga leczenia antybiotykami. Niepodjęcie terapii lub niewyleczenie choroby do końca może spowodować groźne dla zdrowia powikłania. Do najczęstszych z nich należą: ropień w okolicy migdałka, zapalenie ucha, kłębuszkowe zapalenie nerek, przewlekłe zapalenie migdałków lub ich przerośnięcie oraz gorączka reumatyczna. Powikłaniem po chorobie może być również niewydolność krążenia, co jest bardzo groźne dla serca.

Angina ropna – profilaktyka

Ryzyko wystąpienia choroby górnych dróg oddechowych można zmniejszyć, stopniowo przyzwyczajając organizm do zmian temperatur, np. poprzez branie zimnego prysznica na przemian z ciepłym, wykonywanie ćwiczeń gimnastycznych rankiem przy otwartym oknie czy brodzenie stopami w chłodnej wodzie jeziora. W codziennej diecie nie powinno również zabraknąć produktów bogatych w cynk, kwas askorbinowy oraz witaminę A, które naturalnie wzmacniają odporność organizmu, przez co zmniejszają ryzyko wstąpienia infekcji. Źródłem witaminy C są cytrusy, natka pietruszki, czarna porzeczka, papryka, a także owoce dzikiej róży. Cynk znajduje się w kaszy gryczanej oraz razowym pieczywie.



ARTYKUŁ PARTNERA

Najpopularniejsze
Dieta

Zdrowie jelit

Kiedy często chorujemy i narzekamy na złe samopoczucie czy osłabienie, warto zastanowić co jest tego przyczyną. Z reguły w takich sytuacjach wykonujemy badanie krwi.
Reklama
No items found.
Zdrowie

Witaminy a zdrowie

Prawidłowa i zbilansowana dieta opiera się o dostarczanie organizmowi określonej dawki składników mineralnych i witamin każdego dnia. Naukowcy opracowali specjalną tabelę dziennego zapotrzebowania na określone składniki.
Uroda

Jak radzić sobie z trądzikiem różowatym?

Trądzik różowaty dotyka zwykle osoby w wieku 30-50 lat. Charakterystycznymi cechami tej choroby są pojawiające się na skórze grudki i krostki, nawracający rumień, pajączki oraz zmiany przerostowe.
Sport

Football w stylu Sergio Ramosa

Te niepozornie wyglądające buty piłkarskie wyzwolą w Tobie prawdziwy instynkt. Skrywają innowacyjne rozwiązania, które doskonale sprawdzają się w stylu gry Sergio Ramosa.
Dieta

Zadbaj o prawidłowe funkcjonowanie układu trawiennego

Żyjąc w ciągłym zabieganiu, w dużym stresie - istotnym jest dbanie o swoje samopoczucie m.in. poprzez stosowanie różnorodnych suplementów. Dlatego warto wziąć pod lupę układ trawienny, z którym z pewnością nie jeden z nas ma
Reklama
Czy biotyna wystarczy, by włosy przestały wypadać?
Plastyka powiek