Wielu z nas chciałoby żyć zdrowiej, więcej się ruszać i zdrowiej się odżywiać. Stosujemy diety, zapisujemy się na siłownię i… zapał gaśnie przy pierwszych zakwasach i sałatce zamiast steka. Jak zacząć uprawiać sport, żeby szybko się nie zrazić?

Dyscypliny dobre na start

Najczęstszym błędem chcących rozpocząć aktywne życie jest narzucenie sobie zbyt wysokiego tempa. Naprawdę rzadko kiedy udaje się zmienić typowego kanapowca w codziennie trenującego na siłowni maniaka sportu! Rozwiązaniem tego problemu jest metoda małych kroczków.

Na sam początek sportowej przygody najlepsze są dyscypliny, które angażują nie tylko nogi i ręce, ale i… serce! Nie ma sensu się zmuszać do pokonywania kolejnych kilometrów w basenie, jeśli nie przepadasz za wodą. Dużo skuteczniejsze (a przede wszystkim mniej zniechęcające) będzie uprawianie tego sportu, który sprawi Ci przyjemność.

Daj sobie możliwość przetestowania różnych rozwiązań. Być może Twoją pasją stanie się joga, a być może jazda na rolkach? Czasem większą radość sprawiają nam sporty, które możemy uprawiać z przyjaciółmi – może wspólnie wybierzecie się na kręgle lub kurs tańca?

Uciekaj przed monotonią

Z czasem poczujesz magiczną moc endorfin wytwarzanych podczas uprawiania sportu. Wtedy czas najwyższy postawić olejny kroczek i po raz kolejny spróbować czegoś nowego.

Ciągle te same lub podobne treningi nie tylko szybko się nudzą nam, ale także mięśniom. Warto dostarczać im świeżych bodźców. Mogą to być kolejne dyscypliny, ale także i urozmaicenia. Jeżeli jeździsz na rowerze, zmień rodzaj tras z parku na pagórki. Jeśli grasz w siatkówkę, latem spróbuj wersji plażowej.

Dieta wspierająca w dążeniu do celu

Do naszego nowego trybu życia musimy dopasować także nowy styl odżywiania. Pamiętaj, że zdrowe odżywianie nie oznacza całkowitej rezygnacji z tłuszczów czy mięsa – a już na pewno nie w przypadku, gdy chcemy rozwijać swoje mięśnie.

Więcej informacji o diecie dla uprawiających sport znajdziesz pod linkiem Co jeść przed, a co po treningu na masę.

Dlatego oprócz doboru dyscypliny, obierz konkretny cel. Chcesz schudnąć czy rozbudować swoją masę? A może utrzymać aktualną wagę przy aktywniejszym trybie życia? W każdym przypadku w doborze właściwej diety pomoże Ci wykwalifikowany dietetyk.



ARTYKUŁ PARTNERA

Najpopularniejsze
Lifestyle

Zalety biżuterii wykonanej ze złota

Złote pierścionki, kolczyki, czy też naszyjniki są cennymi elementami dekoracyjnymi, które poza oczywistym dodawaniem prestiżu, posiadają wiele innych zalet.
Lifestyle

Skórzane must have każdego sezonu

Do najbardziej klasycznych ubrań damskich styliści bez wahania zaliczają dobrze dopasowane wąskie dżinsy, ołówkową spódniczkę, białą koszulę, małą czarną, czerwone szpilki, biały T-shirt i świetnie skrojoną marynarkę.
Reklama
Zdrowie

Cytologia - najważniejsze badanie kobiety

Cytologia to obowiązkowe badanie przesiewowe dla każdej kobiety niezależnie od wieku. Średnio raz na 3 lata, a najlepiej raz do roku sprawdzić czy wszystko jest w porządku.
Uroda

Pędzle do makijażu. Rodzaje, pielęgnacja.

Podobno najlepsi makijażyści wykonują make up za pomocą palców. Na pewno jest to dużo wygodniejsze, ale dodatkowo wymaga talentu i dużo więcej czasu na nałożenie kosmetyku.
Sport

5 sposobów jak rozruszać się po zimie

Kiedy za oknem słychać świergot ptaków i słońce coraz mocniej przygrzewa to znak, że wiosna już niedaleko. Aż chce się żyć, aż chce się ruszać, tańczyć i wyjść na dwór zaczerpnąć świeżego powietrza.
Sport

Wypad w góry

Zima to idealny czas na wypad w góry. Nie tylko dla pasjonatów sportów zimowych, ale dla każdego zmiana klimatu z miejskiego na górski z czystym powietrzem zawsze korzystnie wpływa na nasze zdrowie.
Dieta

Top 5 przeciwutleniaczy w żywności

Przeciwutleniacze – to związki chemiczne najczęściej pochodzenia roślinnego, które hamują lub opóźniają procesy utleniania różnych substancji.
Reklama
Czy biotyna wystarczy, by włosy przestały wypadać?
Plastyka powiek