Zdrowo.pl » Czy domowe sposoby na erekcję mogą być skuteczne? - Zdrowo.pl

Czy domowe sposoby na erekcję mogą być skuteczne?

W przypadku wystąpienia zaburzeń erekcji oczywiste jest poszukiwanie wszelkich metod na powrót do sprawności. W sieci i prasie znaleźć można wiele porad i proponowanych rozwiązań, mających zwiększyć potencję. Czy naturalne sposoby na poprawę sprawności seksualnej mogą rzeczywiście skutecznie zadziałać i zwiększyć szansę na udany stosunek?

Erekcja to zjawisko występujące w organizmie mężczyzny, wywołane reakcją układu nerwowo-naczyniowego na bodziec seksualny powodujący podniecenie i gotowość do stosunku płciowego. Zaburzenia erekcji diagnozowane są w przypadku niezdolności do uzyskania lub utrzymania wzwodu, uniemożliwiającej odbycie satysfakcjonującego stosunku seksualnego. Niezdolność ta musi występować długotrwale i powtarzać się wielokrotnie pomimo podejmowanych prób, by można było stwierdzić występowanie zaburzeń erekcji oraz podjąć ich leczenie.

 

Występowanie zaburzeń erekcji jest ściśle związane z ogólnym psychofizycznym stanem zdrowia mężczyzny. Zaburzenia erekcji (ang. ED – erectile dysfunction) najczęściej występują u mężczyzn przemęczonych, zestresowanych, cierpiących na depresję i zaburzenia lękowe, a także na choroby układu krążenia oraz zmagających się z otyłością i prowadzących niezdrowy tryb życia. Na występowanie zaburzeń erekcji wpływ mają więc czynniki zarówno psychogenne, jak i fizyczne, czyli organiczne.Czy wobec tego domowe, naturalne sposoby na potencję mogą pomóc w przypadku zaburzeń erekcji?

 

Naturalne sposoby na erekcję

W związku z tym, że zaburzenia erekcji są z powodu społecznej presji niesłusznie uważane za problem wstydliwy, wielu mężczyzn zwleka ze zgłoszeniem się do lekarza i diagnostyką powodów występowania trudności z osiągnięciem lub utrzymaniem wzwodu. Domowe sposoby na erekcję warto wprowadzić do swojej codzienności niezależnie od tego, czy zgłosiliśmy się już do specjalisty – urologa, endokrynologa lub lekarza pierwszego kontaktu. Wśród naturalnych środków zwiększających potencję znajdziemy zarówno  suplementy diety lub leki bez recepty z zawartością wyciągów roślinnych, jak i składniki diety o działaniu poprawiającym ogólny stan zdrowia, krążenie, kondycję fizyczną i wytrzymałość, a więc czynniki wpływające na satysfakcję seksualną i libido. Rozpoczęcie uprawiania regularnej aktywności fizycznej dostosowanej do możliwości organizmu – treningów siłowych, biegania lub innego sportu – oraz zdrowa, zbilansowana dieta nie są cudownym lekarstwem na potencję, ale z pewnością pozytywnie wpływają na organizm oraz samopoczucie. Poza oczywistym odstawieniem nadmiaru używek, które negatywnie wpływają na układ krążenia i ogólną wydolność organizmu, wprowadzenie do diety niektórych składników wzmacniających „męską siłę” z pewnością nie zaszkodzi, a może przyspieszyć powrót sprawności w czasie stosunku oraz zwiększyć potencję i libido.

 

Dieta na potencję

Odpowiednio dobrane składniki pokarmowe w zbilansowanej, urozmaiconej diecie zapewniają organizmowi optymalne działanie bez niedoborów mogących w znaczący sposób wpływać na kondycję, także seksualną. Białko, węglowodany i tłuszcze odpowiadają w diecie za dostarczenie energii niezbędnej do prawidłowego funkcjonowania mięśni i tkanek, natomiast składniki mineralne, takie jak wapń, fosfor, sód, potas i magnez, poza tymi pochodzącymi z posiłków, warto uzupełniać poprzez dobrze dobraną suplementację, w przypadku stwierdzenia ich niedoboru. Podobnie jak witaminy z grupy B, bezpośrednio wpływających na funkcjonowanie układ krwionośnego i nerwowego, których prawidłowe współdziałanie jest niezbędne do uzyskania erekcji. Warto również pamiętać o witaminach, Witamina C wzmacnia ściany naczyń krwionośnych, poza suplementacją dostarczymy ją wprowadzając do diety świeże cytrusy, warzywa takie jak papryka czerwona, porzeczki, truskawki, szparagi, brukselka, kalafior brokuły, pomidory i inne składniki słonecznej kuchni włoskiej i śródziemnomorskiej. Witamina E, czyli tokoferol, wpływa na funkcjonowanie tkanek miękkich, spowalnia procesy starzenia, zapobiega miażdżycy, chorobom układu krążenia, ale także wpływa na poziom libido. Naturalnym źródłem witaminy E są zielone warzywa liściaste (natka pietruszki, sałata, szpinak i jarmuż) oraz składniki pokarmowe bogate w wysokonasycone tłuszcze, takie jak awokado, migdały, orzechy, masło, nabiał, ziarna zbóż, chude mięso i ryby. Na działanie układu płciowego pozytywny wpływ mają również witamina A i beta-karoten, zawarte w nabiale, rybach oraz warzywach o żółtym i czerwonym kolorze.

 

Minerały mające wpływ na potencję i jakość erekcji to przede wszystkim cynk i selen, których bogatym źródłem są morskie ryby, pestki i nasiona, zboża, nabiał, jaja oraz mięso. U mężczyzn ponad połowa zasobów selenu znajduje się w jądrach, jest on również usuwany wraz ze spermą podczas wytrysku, dlatego tak ważne jest uzupełnianie go w codziennej diecie. 2

 

Zioła a erekcja

Naturalne sposoby na uzyskanie i utrzymanie erekcji to od wieków także zioła stosowane jako afrodyzjaki, sposób na pobudzenie seksualne oraz wzmaganie doznań. Działanie ziół i wyciągów roślinnych na ludzki organizm, odpowiednio wykorzystane, może mieć pozytywny wpływ na zdolność osiągania wzwodu i odbycia stosunku. Dzięki wpływowi niektórych substancji naturalnych, takich jak korzeń żeń-szenia na syntezę tlenku azotu, niezbędnego w procesie powstawania erekcji, korzystanie z suplementacji może pozytywnie wpłynąć na potencję. Ziołowe preparaty nie wyleczą przewlekłych i zaawansowanych zaburzeń erekcji, mogą jednak wspomóc organizm i zapobiec rozwojowi trudności z osiągnięciem wzwodu. Ziołowe suplementy wspomagające potencję zawierają zwykle także wyciąg z miłorzębu japońskiego, korzenia maki (maca) znanych z właściwości zwiększających libido oraz poprawiających kondycję seksualną, a także guarany, pobudzającej krążenie i dodającej energii, oraz ziaren kakaowca bogatych w magnez, selen i inne niezbędne męskiemu organizmowi minerały.

 

Podstawowe badania krwi mogą pomóc w określeniu ewentualnych niedoborów witamin i składników mineralnych, które, nie będąc dostarczane w odpowiedniej ilości, w dłuższej perspektywie mogą przyczynić się do wystąpienia zaburzeń erekcji. Naturalne sposoby mogą wspomagać działanie leków na zaburzenia erekcji oraz poprawić ogólną kondycję organizmu, zwiększając potencję oraz szanse na udany stosunek.

 

 

Bibliografia:
  1. Lew-Starowicz Z. Diagnostyka różnicowa zaburzeń erekcji. Seksuologia Polska 2005; 3(2): 60–63. Data dostępu: 4.06.2021 r.
  2. Gałuszka G., Gałuszka R. i in. Wpływ farmaceutyków na potencje i aktywność seksualną człowieka. http://www.neurocentrum.pl/dcten/wp-content/uploads/Ga%C5%82uszka_g1-4.pdf
    Data dostępu: 4.06.2021 r.