Intermittent Fasting, czyli jedzenie posiłków w określonym czasie. Okno żywieniowe to nic innego jak dłuższe i zaplanowane - kilkugodzinne lub kilkudniowe przerwy na głodówki. Według dietetyków to dość ryzykowny sposób pozbywania się nadmiaru kilogramów. Nasz organizm potrzebuje stałego zasilania składnikami odżywczymi, aby mieć energię do procesów życiowych. Zdaniem osób, które z tej metody skorzystały, działa. A czy Ty wybrałabyś taki sposób na odchudzanie?

Okno żywieniowe to nie dieta

Zacznijmy od błędnego określania tej metody spożywania posiłków w czasie, mianem diety. Okno żywieniowe to nie dieta, której założeniem jest racjonalne odżywianie się przeważnie pięcioma, zdrowymi i zbilansowanymi posiłkami w ciągu dnia. To metoda przeciwstawna do głównych założeń diety.

W Intermittent Fasting nie przywiązuje się większej uwagi do tego, co jemy, ale kiedy jemy. Oczywiście, aby ta metoda miała sens w zrzucaniu zbędnych kilogramów, nie zalecane jest spożywanie fast foodów czy innych, bogatych w tłuszcze i cukry proste, produktów. Nic nie da nam robienie kilkugodzinnych przerw pomiędzy posiłkami, kiedy zaraz potem nadrobimy tę lukę dużą ilością pustych kalorii.

Natomiast według dietetyków najlepszą i najzdrowszą metodą na utrzymanie odpowiedniej wagi ciała i zgrabnej sylwetki jest spożywanie zdrowych produktów np. owoców i warzyw w maksymalnie 2-3 godzinnych odstępach czasowych. Z uzupełnieniem diety o ruch fizyczny i regularne uprawianie sportu, niezależnie od tego czy będzie to pływanie, jazda na rowerze czy zwykły, codzienny spacer.

Okno żywieniowe – różne warianty odchudzania

Skupmy się zatem na podstawowych założeniach okna żywieniowego, czyli jak długie powinny być te przerwy pomiędzy posiłkami. Pierwszy wariant to tzw. Leangains, czyli 16 godzin postu i 8 godzin jedzenia. Przykładowo, nie spożywamy rano śniadania, a zastępujemy je dopiero lunchem o godzinie 12-tej i drugim, ostatnim posiłkiem wieczorową porą ok. godz. 20-tej. W czasie postu wskazane jest picie dużej ilości płynów – wody, herbat czy nawet kawy z niewielką ilością mleka.

Drugim i bardziej surowym wariantem jest tzw. Eat Stop Eat, czyli typowe głodówki przez 24 godziny, 1 lub 2 razy w tygodniu. Podobno to błyskawiczny sposób na pozbycie się nadmiaru tkanki tłuszczowej, którą wygłodzony organizm wykorzystuje po ok. 18 godzinach jako źródło energii dla procesów życiowych.

W ogólnym podsumowaniu Intermittent Fasting z wykorzystaniem okna żywieniowego, to dość ryzykowny sposób na odchudzanie. To nic innego jak rozplanowane w czasie głodówki, które jak wiemy, mają zwykle negatywny wpływ na nasze zdrowie. A efekt? 4-5 kilogramów mniej na miesiąc.

Wykorzystując wiedzę i doświadczenie dietetyków, jedząc zdrowe i zbilansowane posiłki w małych ilościach, ale częściej i do tego będąc aktywnym fizycznie, osiągniemy podobne rezultaty i zachowamy zdrowie.


Najpopularniejsze
Dieta

Zdrowie jelit

Kiedy często chorujemy i narzekamy na złe samopoczucie czy osłabienie, warto zastanowić co jest tego przyczyną. Z reguły w takich sytuacjach wykonujemy badanie krwi.
Reklama
No items found.
Sport

Football w stylu Sergio Ramosa

Te niepozornie wyglądające buty piłkarskie wyzwolą w Tobie prawdziwy instynkt. Skrywają innowacyjne rozwiązania, które doskonale sprawdzają się w stylu gry Sergio Ramosa.
Dieta

Zadbaj o prawidłowe funkcjonowanie układu trawiennego

Żyjąc w ciągłym zabieganiu, w dużym stresie - istotnym jest dbanie o swoje samopoczucie m.in. poprzez stosowanie różnorodnych suplementów. Dlatego warto wziąć pod lupę układ trawienny, z którym z pewnością nie jeden z nas ma
Reklama
Czy biotyna wystarczy, by włosy przestały wypadać?
Usuń rozszerzone i popękane naczynka za pomocą lasera medycznego.