Zdrowo.pl » Drugie śniadanie do pracy - co zabrać? - Zdrowo.pl

Drugie śniadanie do pracy – co zabrać?

Śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Drugie śniadanie, które jest dość często niedoceniane i zapomniane przez wiele osób, również odgrywa ważną rolę w codziennym jadłospisie. Niepoprawne odżywianie się w pracy powoduje osłabienie organizmu oraz problemy z koncentracją. Jeśli Twoja praca jest pracą siedzącą, musisz zwracać szczególną uwagę na to, co jesz. Przedstawiamy kilka propozycji na dania do pracy, które będą smakować nawet na zimno.

Dlaczego śniadanie jest tak ważne? 

Śniadanie daje nam energię na cały dzień, sprzyja koncentracji, a także dostarcza aż 30% dziennego zapotrzebowania na kalorie. Jeśli nie zdążymy zjeść go w domu, najlepszym rozwiązaniem jest spożycie pełnowartościowego posiłku tuż po przyjściu do pracy.

Na pewno powinniśmy unikać wszelkiego rodzaju batoników, drożdżówek, ciasteczek, a także gorących kubków. To niezdrowe przekąski, które są źródłem tzw. pustych kalorii. Niestety spożywanie tego typu posiłków nie ma wartości energetycznych, jedynie zapełnia żołądek i przyczynia się do podwyższenia wagi. Co więcej, jedzenie w pośpiechu może powodować problemy z układem trawiennym, problemy z koncentracją, ogólne osłabienie i nadmierne pocenie się.

Część z nas wmawia sobie, że małe przekąski są wystarczające, by przetrwać dzień, a ciepły obiad zjemy w domu. Pamiętajmy jednak o tym, że standardowe osiem godzin pracy to znaczna część dnia, podczas której nasz organizm potrzebuje energetycznego źródła, dlatego nie można zapominać o drugim śniadaniu, które jemy w pracy. Warto więc zaopatrzyć się w zdrowe przekąski, które będziemy mieć pod ręką zawsze wtedy, gdy pojawi się mały głód.

Kanapki to absolutna klasyka, która sprawdza się za każdym razem.

Kanapki – klasyka gatunku 

Pyszne, zdrowe i pełnowartościowe kanapki można przygotować na wiele sposobów. Podstawą jest oczywiście pełnoziarnisty chleb lub bułka. Do posmarowania możemy użyć wysokiej jakości masła lub zastąpić je np. plasterkiem awokado. Do tego dokładamy nasze ulubione świeże warzywa oraz wysokiej jakości kiełbasy z dobrym składem i pyszna przekąska do pracy gotowa. Tak naprawdę, gdy postawimy na składniki przetworzone w niewielkim stopniu, to połowa sukcesu jest za nami. Dla urozmaicenia do kanapki możemy dodać np. wędzony ser, który urozmaici jej smak. Wyłącznie od nas zależy, co znajdzie się między kromkami pieczywa, wybór dodatków jest ogromny.

Szybkie i pożywne sałatki 

Kawałki grillowanego kurczaka, sałata, pomidorki koktajlowe i aromatyczne – czy to nie brzmi zachęcająco? To przykładowy przepis na najprostszą, a przede wszystkim sycącą sałatkę, którą zrobimy w ciągu kilkunastu minut. Wielbiciele gruszek mogą połączyć ją z serem mozzarella i rukolą, a całość polać oliwą. Kombinacji może być naprawdę bardzo dużo i nic nie stoi na przeszkodzie, aby sięgać po różnorodne owoce i warzywa i tworzyć autorskie sałatkowe kompozycje. Jeśli chcemy, aby nasza sałatka była bardziej sycąca, możemy dodać do niej np. naszą ulubioną kaszę.

Koktajle – coś dla fanów nietuzinkowych rozwiązań 

Ciekawym, a przede wszystkim zdrowym rozwiązaniem są także przetworzone owoce. Możemy do woli je rozdrabniać i mieszać z jogurtem, ulubionym mlekiem albo odrobiną wody. Okazuje się, że truskawkowo-bananowy koktajl to dobra alternatywa dla wszelkiego rodzaju słodyczy i słodzonych napojów. Miks warzywno-owocowy to świetna prawdziwa bomba witaminowa, dlatego warto szukać ciekawych przepisów, lub tworzyć własne propozycje z ulubionych warzyw i owoców. Gęste koktajle skutecznie sycą, a latem świetnie chłodzą, dzięki czemu pomagają przetrwać nam upały.

Uczucie głodu negatywnie wpływa na nasze samopoczucie, jesteśmy wtedy rozdrażnieni i mamy problemy z koncentracją. Spożywanie zdrowych posiłków, a przede wszystkim wysokiej jakości śniadań wprawia nas w dobry nastrój i podnosi efektywność. Warto więc zadbać o to, aby nasz lunchbox był pełen przede wszystkim apetycznych i pożywnych smakołyków.