Facebook i jego platforma informacyjna

Firmy mają dostarczać newsy przy pomocy narzędzia o nazwie Instant Articles.

Taki sposób komunikacji wydaje się szczególnie atrakcyjny dla mediów, które szukają silnego targetu wśród młodych odbiorców korzystających z urządzeń mobilnych. Obecnie, po kliknięciu na link odsyłający do jakiejś informacji, trzeba czekać nawet osiem sekund na jego załadowanie. Nowy program ma ładować informacje od razu.
Sceptycy obawiają się jednak, że IA będzie działa jak elektroniczny wydawca, który sam zadecyduje, jakie informacje pojawią się na ekranach smartfonów.

Jak to działa?
W ramach Instant Articles Facebook zostaną zaprezentowane wybrane teksty użytkownikom bezpośrednio na łamach aplikacji mobilnej. Funkcja różni się jednak od tradycyjnego czytnika RSS i odnośników do zewnętrznych stron tym, że dostępne w jej ramach interaktywne treści będą znajdować się na serwerach FB, co pozwoli na wstępne ich wczytywanie już w czasie przeglądania strony głównej. Dzięki zastosowaniu tego zabiegu artykuł wczyta się zaraz po kliknięciu w tytuł. W Instant Articles znajdzie się logo wydawcy oraz przycisk subskrypcji, dzięki której użytkownik otrzyma więcej treści z tego źródła. Nowa funkcjonalność zostanie wprowadzone najpierw do aplikacji dedykowanych dla urządzeń Apple, a dopiero później dla Androida.

Czytaj również: Plan dla biegaczy

Dla FB Instant Articles to czysty zysk, gdyż dzięki zastosowaniu tej funkcjonalności użytkownicy będą spędzać statystycznie więcej czasu w serwisie, co przełoży się na przychody. Wydawcy są natomiast skuszeni perspektywą dotarcia do nowych czytelników, którzy zaprenumerują ich czasopisma. Czy pomysł okaże się trafiony, przekonamy się dopiero za jakiś czas – gdyby okazało się, że akces do IA nie przekłada się na ruch na własnych stronach, firmy bardzo szybko zrezygnują z tej formy promocji.